۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶

آیت الله دری نجف آبادی:

ثروتمندان تصور نکنند با کمک به همنوعان نیازمند چیزی از دست می دهند

ثروتمندان تصور نکنند با کمک به همنوعان نیازمند چیزی از دست می دهند

اراك- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك بر احسان و بخشش افراد تاکید کرد و گفت: ثروتمندان تصور نکنند با کمک به همنوعان و افراد نیازمند چیزی از دست می دهند.

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اراک افزود: خداوند بر احسان و بخشش مال تاکید فراوان کرده است چراکه دستاورد این احسان به خود انسان باز می گردد و خدا پاداش افراد نیکوکار را وعده داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیك شدن نوروز همه باید تلاش كنند تا شادی خود را با نیازمندان و محرومان جامعه تقسیم كنند تصریح کرد:  انتظار می رود ملت فهیم و انقلابی از اسراف خودداری کنند و مستضعفان را شریک زندگی خود قرار دهند.

آیت الله دری نجف آبادی قناعت را موجب عزتمندی و سربلندی ملت برشمرد و خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به قناعت و دوری از اسراف تاكید و سفارش بسیار شده است.

کمک به نیازمندان در این وضعیت اقتصادی تنها وظیفه افراد غنی نیست

وی ادامه داد: کمک به نیازمندان در این وضعیت اقتصادی تنها وظیفه افراد غنی نیست و باید مسئولان نیز بر وضعیت بازار و افزایش قیمتها نظارت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اراك با اشاره به اینکه همه باید با یك برنامه ریزی صحیح زندگی را مدیریت كنند تا از این بحران عبور کنیم خاطرنشان کرد: كسبه انصاف را رعایت كنند و مردم نیز از خرید كالاهای غیر ضروری بپرهیزند.

نماینده ولی فقیه در استان مركزی اضافه كرد: همه ما مسلمانیم و از یك ملت هستیم، مبادا كاری كنیم كه فردای قیامت در مقابل رسول خدا و فرزندان گرامیش شرمنده شویم.

بهترین الگوی مسلمانان را  از پیامبر گرامی اسلام (ص)

امام جمعه اراك بهترین الگوی مسلمانان را  از پیامبر گرامی اسلام (ص) عنوان کرد و گفت: این پیامبر الهی بزرگترین معلم اخلاق و كرامت اسراف و اسراف کاری را نهی می کرد و خود نیز این از این عملرهیز می کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش كنند تا با ابعاد مختلف شخصیتی این بزرگوار بیشتر آشنا شوند اظهارداشت: دنیا پلی برای آخرت است و باید از امكانات دنیا برای نزدیك شدن به خداوند و ذخیره توشه برای آخرت بهره برد.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود درخت و پوشش گیاهی را یک سرمایه ملی و نعمت خدادادی دانست و گفت: پوشش گیاهی در حکم بیت المال و متعلق به عموم ساکنان یک منطقه است و کسی حق تعرض به آن را ندارد.

وی، با محكوم كردن كشتار مردم پاكستان گفت: فردا حوزه های علمیه در سراسر كشور و این استان تعطیل است و طلاب و روحانیون در اعتراض به این اقدام تجمع اعتراض آمیز به پا می كنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: فردا مردم هم‌صدا با ندای مراجع عظام و حوزه های علمیه سراسرکشور این عمل وحشیانه را محکوم می کنند واز دولت پاکستان درخواست داریم که جلو این کشتار و تفرقه‌افکنی‌ها گرفته شود.

 

 

کد خبر 2014263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha